Blog

Seneste indlæg

Sådan skaber en grundfortælling værdi i hverdagen

Sådan skaber en grundfortælling værdi i hverdagen

En grundfortælling i skuffen er ikke meget værd. Den skal naturligvis ud at leve og skabe både intern og ekstern retning for kommunikation. Mangler du inspiration til, hvordan passiv viden for de få  forvandles til aktive handlinger for de mange? Så skal du læse med...

“Godt man ikke er Lagkagehuset”

“Godt man ikke er Lagkagehuset”

"Godt man ikke er lagkagehuset"Skattely, statens hjælpepakker og boykot. Vrede kommentarer på Facebook og hængt ud i medierne. Det blev pludselig hverdagen for bagerkæden Lagkagehuset, da virksomheden blev kastet ud i en shitstorm. Den instinktive respons fra mange...

Sådan undgår du coronawashing

Sådan undgår du coronawashing

Sådan undgår du coronawashingI krisetider kan det være en udfordring at finde den rette vinkel og volumen i virksomhedens kommunikation. Skal man opretholde samme frekvens i kommunikationen, må man gerne fremhæve succeshistorier, og hvordan undgår man...

Skal man klappe i eller kommunikere under COVID-19?

Skal man klappe i eller kommunikere under COVID-19?

COVID-19, corona og krise. Medierne er fyldt med seneste informationer, eksperters meninger og danskernes holdninger til den nye hverdag med COVID-19. En ubuden gæst har inviteret sig selv ind i menneskers liv over hele kloden og forandret vores hverdag. Men betyder...

10 sproglige råd til bedre onlinemøder

10 sproglige råd til bedre onlinemøder

Når det kommer til videomøder, er vejen fra virtuel begejstring til forvirring og frustration ganske kort. Ofte går det galt, fordi vi følger de sproglige spilleregler fra fysiske møder, selvom videomødets sproglige spilleregler er helt særlige. Derfor har vi samlet...

Krisekommunikation om coronavirus

Krisekommunikation om coronavirus

Krisekommunikation om coronavirus Risikoen for kriser er et grundvilkår for virksomheder. Uanset om krisen opstår som følge af interne eller eksterne faktorer (såsom den aktuelle coronavirus), skaber krisen et akut behov for orientering og information hos både...

Populære indlæg

5 tips til en værdiskabende grundfortælling

5 tips til en værdiskabende grundfortælling

Grundfortælling, kernefortælling, brandfortælling, strategisk narrativ, corporate storytelling osv. Betegnelserne er mange, og det samme er udbuddet af kurser og foredrag om emnet. Som kommunikationsbureau ser vi det selvfølgelig som yderst positivt, at flere og flere...

Fælles fortælling sætter ord på fremtidens byudvikling   

Fælles fortælling sætter ord på fremtidens byudvikling  

Hvordan sikrer man sammenhæng i den fælles fortælling, så luftige visioner løftes til et realiseret projekt? Det spørgsmål hjalp vi for nylig Horsens Havn med at svare på, da vi tilrettelagde en strategisk kommunikationsindsats for fremtidens byudvikling på havnen....