Eller man kunne i stedet spørge: Hvad er bæredygtig byudvikling egentlig?
Det var nemlig det spørgsmål, vi stod over for, da vi sammen med den strategiske bygherrerådgiver, Bascon, skulle sprede budskabet om bæredygtig byudvikling i flere formater og på flere platforme. Det er her skybrud og åndehuller kommer ind i billedet.
En annoncepakke med både print, online, grafik og artikel. Sådan lød opgaven, da vi skulle formidle Bascons budskab om bæredygtig byudvikling i den landsdækkende kampagne, Fremtidens By.
Små fortællinger i en fælles historie
Kunsten var først og fremmest at knække koden til at gøre det efterhånden noget fortærskede begreb ’bæredygtig byudvikling’ interessant og relevant for målgruppen. Dernæst var udfordringen at give budskabet liv i flere formater.
Resultatet blev et bærende budskab om at udvikle byer, der både kan håndtere skybrud og skabe åndehuller. Vi foldede budskabet ud på flere platforme i form af forskellige annoncer, der på samme tid fremstod som små selvstændige fortællinger og som brudstykker af en fælles historie. En fælles historie om bæredygtig byudvikling konkretiseret i øjenhøjde med målgruppen.
Kontakt Poul Kragelund, hvis du vil høre mere om, hvordan bærende budskaber kan forene og forstærke effekten på flere platforme.