Hvad skal barnet hedde?

Et navn er andet og mere end en titel – et navn sætter ord på jeres DNA. Men et navn skal også lyde godt, være let at afkode for målgruppen og matche markedets udvikling. Det ved tidligere Net-Sam SCADA alt om. På mindre end et halvt år har vi nemlig identificeret og visualiseret deres nye navn: VISUE.

Når potentialet overhaler navnet

Net-Sam SCADA blev etableret i 2013 af en række elselskaber med behov for et nyt SCADA overvågningssystem og et ønske om øget samarbejde. Deraf navnet Net-Sam SCADA. Men nu har potentialet overhalet navnet, og vi har derfor hjulpet selskabet med at identificere et nyt navn. Et nyt navn der både rummer nutidens behov og favner fremtidens potentiale.

Puslespil skal der til

Med afsæt i en grundig research og interviews med samtlige bestyrelsesmedlemmer formulerede vi Net-Sam SCADAs DNA i en række antagelser og et manifest. Hermed kunne vi identificere de vigtigste nøgleord i selskabets DNA, som skulle blive afsættet for det nye navn.

Nøgleordene Viden, Samarbejde, Udvikling og Effektivisering blev brudt op og sat sammen på kryds og tværs, indtil vi havde en håndfuld navneforslag. Ved afstemning hos bestyrelsen var der enstemmig opbakning til navnet VISUE.

Fra manifest til style guide

Herefter var det blot at sætte gang i eksekveringen. Og på grund af VISUEs manifest, var vores grafiker klædt på til at udvikle selskabets visuelle identitet med både logo og designmanual.

”Navnet VISUE klinger godt. Men vigtigst af alt, så matcher det vores DNA. Et DNA, som vi måske ikke engang kendte rigtigt til, inden vi gik i gang med processen. Nu hvor vi også har visualiseret navnet, bliver det endnu mere konkret og virkeligt for os, og det er helt naturligt at identificere os som VISUE over for både gamle og nye relationer,” Claus Lund, CEO VISUE.

 

Se mere af VISUE’s nye visuelle identitet på deres hjemmeside her

/*