Mejeriforeningen inviterer til ‘Projekt sund skole’

Sunde børn er glade børn, der er parate til udvikling både fysisk, socialt og fagligt. Derfor har Mejeriforeningen søsat et nyt pilotprojekt med spot på næring til læring for 0.-3. klasse. På tværs af landet har hele 350 skoler sagt ja tak til at sætte sundt fokus på spisepauser, madpakker og drikkevaner i skoletiden.

 

Værdi for lokalområderne

Historien om de mange engagerede skoler ønskede Mejeriforeningen at fortælle forældre, lærere og skoleledere om, og sammen lagde vi en PR-plan, hvor øjenhøjde og nærhedsprincippet var omdrejningspunktet. Vi inddelte de deltagende skoler i regioner og interviewede skoleledere og lærere, der kunne give deres lokale vinkel på, hvorfor de valgte at deltage.

Resultatet blev en række lokalversionerede pressemeddelelser under den fælles overskrift ”350 skoler sætter tænderne i nyt kostprojekt”.

 

Autentisk eller genbrug?

Fem minutter efter vi havde udsendt de mange lokalversionerende pressemeddelelser havde vi en journalist fra et større dagblad i røret: Er det autentiske citater, eller genbruger I det samme citat over hele landet? Det grundige og seriøse forarbejde gav pote, og journalisten skyndte sig at bringe historien. Det samme valgte mange andre journalister at gøre, og vores Infomedia-overvågning dokumenterede, at historien blev bragt i 81 medier og nåede ud til potentielt 6 mio. læsere.

 

Proaktiv tilgang

Omkring samarbejdet udtaler Louise Poulsen, Marketing Project Manager hos Mejeriforeningen:

”Jeg har arbejdet sammen med Kragelund Kommunikation gennem en årrække, og har altid været yderst tilfreds med kvalitet og resultater. Vores konsulent giver en fantastisk service, og er altid proaktiv i forhold til opgaver og medier. Vores PR-aktiviteter omkring ‘Projekt Sund Skole’ har skabt masser af positiv opmærksomhed blandt både skoleledere, lærere og forældre”.

Har du brug for at skabe omtale omkring dit projekt og få din historie bragt i medierne, er vi klar til at skabe den skarpe vinkel, der gør det let for journalisterne at arbejde med historien og relevant for læserne at dykke ned i den. Kontakt os her.

Læs mere om Projekt Sund Skole på www.projektsundskole.dk

 

projekt Sund Skole - Kragelund Kommunikation

 

 

 

 

/*