BAUHAUS satser på employer branding på LinkedIn

BAUHAUS employer branding

Mens de fleste virksomheder efterhånden har en LinkedIn-side, er det langt fra alle virksomheder, som har defineret et klart formål med deres tilstedeværelse på det sociale medie. De er på LinkedIn, fordi det er alle andre, og det kan mærkes på deres content, som postes tilfældigt og uden en rød tråd.

Det er ikke tilfældet hos BAUHAUS Danmark, hvor man har besluttet at bruge LinkedIn som et strategisk og effektivt redskab til employer branding. For BAUHAUS er LinkedIn en aktiv online kanal, der er med til at brande byggemarkedskæden med relevante post over for målgruppen. Indsatsen kører med afsæt i en klar strategi med fokus på employer branding på LinkedIn, hvor målgrupper er defineret, og typer af indhold er besluttet en gang for alle.

 

Opslag med autentiske medarbejdere

LinkedIn er derfor hverken en salgskanal eller en ren jobportal for BAUHAUS. Det er tværtimod en kanal, hvor medarbejdere fortæller gode historier om virksomhedens værdier og karrieremuligheder. Vel at mærke autentiske medarbejdere, der bliver citeret for egne holdninger på basis af personlige interviews. Det er ’hands on’-fortællinger fra medarbejdere, fordi BAUHAUS er ’hands on’ og ønsker at vise mangfoldighed og karrieremuligheder.

 

Dynamisk contentplan sikrer kontinuitet

Meget indhold kan planlægges i god tid, og med en dynamisk contentplan er der naturligvis også plads til at reagere på dagsaktuelle temaer. Som sikker håndtering i forbindelse med COVID-19 restriktioner og delvise genåbninger. Eller adm. dir. Mads Jørgensens holdninger til delvis genåbning med ulogiske afstandskrav. Nøglen til en aktiv og levende employer branding på LinkedIn er en contentplan med posts, der rækker et par måneder frem, kombineret med hurtig udrykning, når der pludselig opstår uplanlagte situationer.

 

Et samarbejde præget af tillid og respekt

“Tillid og respekt er fundamentet for mit mangeårige samarbejde med Kragelund Kommunikation. Sammen har vi skabt en platform og udviklet en fælles forståelse for BAUHAUS’ budskaber og kommunikation. Jeg sætter stor pris på den gode service og hurtige levering, ligesom det skaber tryghed, at jeg altid taler med den samme person hos Kragelund.” Sådan beskriver Grethe Juhl, direktionsassistent i BAUHAUS.

 

/*