FÅ ET GRATIS EMPLOYER BRANDING TJEK

STÅ STÆRKERE I KAMPEN OM DYGTIGE MEDARBEJDERE

Kampen om kvalificeret arbejdskraft har aldrig været hårdere, og det lider mange danske virksomheder under. Det kan både skyldes samfundsmæssige faktorer, men ofte ligger bolden også på egen banehalvdel. I mange virksomheder fylder kommunikation om produkter, service og projekter nemlig fejlagtigt mere end historier om de medarbejdere, der gør det hele muligt.

Derfor er behovet for at have et stærkt employer brand vigtigere end nogensinde. Det kan dog være svært at finde hoved og hale i, hvad der egentlig virker – og endnu vigtigere; hvad der ikke gør.

Men frygt ej. Hos Kragelund Kommunikation er vi utrolig glade for, at du har valgt at følge med i vores nyhedsbrev. Som tak, vil vi derfor gerne hjælpe dig med at gennemgå din virksomheds nuværende kommunikation, som er målrettet kommende medarbejdere – helt gratis!

HVAD ER EMPLOYER BRANDING?

Employer branding går kort fortalt ud på at synliggøre en virksomhed som værende attraktiv for at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere. Men der er også andre fordele ved employer branding:

    • Flere kvalificerede ansøgere
    • Færre fejlrekrutteringer
    • Lavere omkostninger ved ansættelser
    • Øget tilfredshed blandt medarbejderne generelt
    • Øget begejstring og stolthed over arbejdspladsen

Med andre ord er fordelene mange, og derfor kan det altid betale sig at arbejde med employer branding i en virksomhed.

HVAD ER ET EMPLOYER BRANDING TJEK?

Vores “Employer Branding Tjek” er en gennemgang af den del af jeres kommunikation, som er relateret til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere. Et kærligt og kritisk blik fra os, der kommer udefra. Formålet er at give jer ny inspiration og åbne for nye veje til, at I kan nå jeres mål. Vi finder uindfriede potentialer, der understøtter det arbejde, I allerede gør. Vel at mærke uden at koste jer en formue at realisere.

I vores Employer Branding Tjek, træder vi fire skridt tilbage fra planlægningen af konkrete historier, og analyserer i stedet jeres nuværende kommunikation. En analyse, der vil munde ud i et overblik over og anbefalinger til det optimale arbejde med employer branding. Helt konkret dækker tjekket over:

    • En gennemgang af virksomhedens kommunikation på hjemmesiden
    • En gennemgang af virksomhedens kommunikation på aktuelle sociale medier
    • Konkrete anbefalinger til kommunikation, der tiltrækker, fastholder og engagerer de rigtige medarbejdere
SKRIV DIG OP HER

Kunne det være noget for dig? Det eneste vi behøver for at kunne gå i gang, er en tilmelding via nedenstående formular. Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Så tager vi en dialog om, hvordan en Employer Branding indsats kan se ud for jer.

EMPLOYER BRANDING ER EN DEL AF VORES DNA

Ikke to virksomheder er ens, og derfor kan employer branding ikke sættes på formel. For nogen er rekruttering af nye medarbejdere gennem en personbåret SoMe-kampagne den rette løsning. For andre går vejen til større intern stolthed og begejstring gennem positiv medieomtale.

I Kragelund Kommunikation arbejder vi ud fra overbevisningen om, at kommunikation handler om mennesker. Det fokus har vi også i vores arbejde med employer branding, som vi har beskæftiget os med siden 1995. Længe før, at employer branding overhovedet havde et navn.

“En virksomhed er ikke bedre end de medarbejdere, der er i den. Det har Kragelund Kommunikation gennem mange års samarbejde hjulpet os med at synliggøre gennem effektiv employer branding. Både internt og eksternt.”

Heino Juhl

Adm. direktør , Lindab A/S

“Tillid og respekt er fundamentet for mit mangeårige samarbejde med Kragelund Kommunikation. Sammen har vi skabt en platform og udviklet en fælles forståelse for BAUHAUS’ budskaber og kommunikation. Jeg sætter stor pris på den gode service og hurtige levering, ligesom det skaber tryghed, at jeg altid taler med den samme person hos Kragelund.”

Grethe Juhl

Direktionsassistent, BAUHAUS

Vil du vide mere om, hvordan I kan styrke rekruttering og trivsel med employer branding?