Toiletvaner: fra tabu til trend

Geberit

Case, GeberitGeberit ønsker at introducere danskerne for douchetoilettet, hvor toiletpapir er erstattet af vand og varm luft. Det avancerede toilet er ikke blot nyt på markedet, men en helt ny og ukendt kategori for danskerne. Selvom toilet med vandskyl er udbredt i udlandet, har kun få danskere kendskab til det, og endnu færre har prøvet et. Vi hjælper Geberit med at sætte danskernes toiletvaner på dagsordenen og udbrede kendskabet til douchetoiletter.

Journalistisk øjenåbner
Vi vurderede, at journalisterne skulle prøve et douchetoilet, før de ville skrive om det og sælge drømmen til læserne. Derfor inviterede vi livsstilsjournalister og stylister på pressetur til Paris, hvor Geberit fremviste deres showroom, gav et indblik i fremtidens badeværelsestendenser og indkvarterede de 14 journalister på et luksushotel – naturligvis udstyret med douchetoiletter fra Geberit.

Efter den journalistiske øjenåbner blev PR-indsatsen rullet ud. Med fakta og følelser talte vi douchetoilettets sag i en lang række forskelligt vinklede pressemeddelelser, og den efterfølgende medieomtale nåede over 7.000.000 potentielle læsere (Gallups tal).

Vinder prestigefuld IPRN-pris
Vores kampagne for Geberit ’Turning taboo into a trend’ vandt den prestigefulde IPRN-pris for årets bedste projekt. Kampagnen blev kaldt det bedste og mest innovative projekt med størst effekt. IPRN er verdens største internationale netværk for uafhængige PR-bureauer og medlemmerne stemmer hvert år på årets bedste projekt.

Lignende kunder
Journalistevents: iitalla, Fiskars, PLUS, Raadvad, Dansani.

/*