Kundecases
Forsøger I at imponere jeres potentielle kunder med smarte og selvrosende floskler? Hvis I på troværdig vis skal overbevise om, at jeres produkter eller ydelser skaber værdi for kunderne, skal der mere til end egne udsagn.
Det kræver ekstern validering, og det kan I få ved at give ordet til jeres kunder og lade dem fortælle om jeres succeser i en kundecase.
Men hvordan griber I egentlig udarbejdelsen af kundecases an? I Kragelund Kommunikation har vi gennem mere end 20 år hjulpet mange forskellige virksomheder med at højne kvaliteten og få større udbytte af deres kommunikation. På baggrund af den erfaring har vi samlet disse seks gode råd til jer, der ønsker kundecases med effekt.
6 gode råd til udarbejdelsen af kundecases
1. Giv ordet til kunderne
Inddrag gerne direkte citater fra kunderne selv. Dermed sikrer I, at de fordele bliver fremhævet, som gør størst forskel for jeres kunder.
2. Inddrag resultater
Underbyg kundeudtalelserne med målbare resultater. Dermed viser I helt konkret hvilken værdi, I skaber.
3. Udvælg strategisk afstemte kundecases
Afgræns jeres kundecases så potentielle kunder ikke drukner i dem. Projekter der beskrives, skal være af den type projekter, som virksomheden ønsker flere af i fremtiden.
4. Spørg altid om accept
Sørg altid for at indsamle kundernes accept til at bruge deres navn og logo, hvad end det er i forbindelse med referencer eller kundecases.
5. Brug én case på tværs af jeres kanaler
Med relativt få ressourcer, kan der udarbejdes en række afledte aktiviteter, der alle tager udgangspunkt i kundecasen. Det sikrer både optimal udnyttelse af jeres ressourcer og klar synergi kommunikationskanalerne imellem.
6. Hold jer ikke tilbage!
Den gode kundecase er den, der bliver lavet og delt. Derfor er en uperfekt case meget bedre end slet ingen. I behøves altså ikke at sætte flueben ved alle rådene på listen her. Det gør vi heller ikke selv i vores egne kundecases. Ikke desto mindre har de stor værdi for os og vores kunder. Både eksisterende og potentielle – og det samme vil jeres kundecases have for jer.
Styrk stoltheden med ekstern validering
Jeres egen stolthed over jeres arbejde har stor effekt på, hvor stor gennemslagskraften af ekstern validering har. Både i form af kundecases og i form af PR. Effekten ses internt såvel som eksternt, og derfor bør den interne stolthed, der er forbundet med jeres tidligere arbejdsopgaver og resultater udbredes og fremgå på tværs af kanaler. Det er nemlig ingen hemmelighed, at begejstring smitter.
Kontakt Mathias og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at udarbejde en værdiskabende kundecase eller en god gang PR om netop det, der vækker stolthed på jeres arbejdsplads.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.
Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsbrev igen.