Blog

Seneste indlæg

Det vrimler med verdensmestre

Det vrimler med verdensmestre

”Vi kan hjælpe med alt.” ”Vi er førende inden for vores felt.” ”Vi hjælper verden med xx.” ”Vi er verdens største.” Når virksomheder skal beskrive sig selv, er ingen ord eller armbevægelser for store. Problemet er bare, at de flotte ord ofte står alene uden beviser,...

Employer Branding

Employer Branding

STYRKET REKRUTTERING OG HØJERE TRIVSEL MED EMPLOYER BRANDING Kampen om kvalificeret arbejdskraft har aldrig været hårdere, og mange danske virksomheder mangler i dag både kloge hænder og hoveder for at kunne vækste og udvikle virksomheden. Og den udfordring ser kun ud...

Hvad efterspørger nye medarbejdere hos virksomheder?

Hvad efterspørger nye medarbejdere hos virksomheder?

Virksomheder er i dag på jagt efter de største talenter, men det er ikke ensbetydende med, at talenterne bider på krogen. Jobsøgende er nemlig i stigende grad opmærksomme på, hvad de ønsker hos en fremtidig arbejdsgiver. Det er derfor ikke længere nok at slå et...

Har du talt med HR for nylig?

Har du talt med HR for nylig?

Talentkrigen raser. Vi befinder os i en tid, hvor der er rift om kvalificeret arbejdskraft, og hvor flere overvejer at opsige deres nuværende stilling og skifte job. Det er derfor vigtigere end nogensinde, at din virksomheds kommunikationsansvarlige får lagt en plan...

Sådan fortæller du den gode historie om medarbejderne

Sådan fortæller du den gode historie om medarbejderne

Glansbilleder og poleret indhold fra virksomheder tiltrækker ikke mennesker, der er i markedet for et nyt job. Den tid er slut. Nu er det derimod autentiske og troværdige fortællinger fra eksisterende medarbejdere, der kan vække nye potentielle medarbejderes...

10 trin til et bedre kommunikationsflow

10 trin til et bedre kommunikationsflow

De fleste virksomheder ønsker at kommunikere gode nyheder og budskabsbærende historier i et passende flow fordelt over året. Men hverdagen spænder ofte ben for de gode intentioner, og det påtænkte flow strander. Vi er ordmennesker, men store tilhængere af at sætte...

Populære indlæg

5 tips til en værdiskabende grundfortælling

5 tips til en værdiskabende grundfortælling

Grundfortælling, kernefortælling, brandfortælling, strategisk narrativ, corporate storytelling osv. Betegnelserne er mange, og det samme er udbuddet af kurser og foredrag om emnet. Som kommunikationsbureau ser vi det selvfølgelig som yderst positivt, at flere og flere...

Fælles fortælling sætter ord på fremtidens byudvikling   

Fælles fortælling sætter ord på fremtidens byudvikling  

Hvordan sikrer man sammenhæng i den fælles fortælling, så luftige visioner løftes til et realiseret projekt? Det spørgsmål hjalp vi for nylig Horsens Havn med at svare på, da vi tilrettelagde en strategisk kommunikationsindsats for fremtidens byudvikling på havnen....