Blog

Sådan bliver du annoncernes mester!

plus_annonce_hygge_hjorne_LOW– Når over en million har set og kan huske din annonce, så har du gjort noget rigtigt.

Annoncer er passé. Trykte medier er vejen tilbage, ikke frem. Du har sikkert hørt lignende udtalelser de sidste år. Printmedier, pressemeddelelser og trykte annoncer bliver gang på gang erklæret døde. Men du gør dig selv en bjørnetjeneste, hvis du fravælger dem. Annoncer er langt fra døde.

Over en million har læst en helsides annonce vi havde i Idenyt. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Men det er det ikke! Hvordan når man dertil? Her får du en guide til at blive annoncernes mester.

Det handler om at inspirere
I dagens medielandskab, hvor der er flere fravalg end tilvalg, er det let at blive overset. Du drukner helt sikkert i mængden, hvis du ikke sørger for at skille dig ud og være noget alle de andre ikke er. Helt enkelt, så skiller du dig ud via dine usp’er, eller unique selling propositions. Altså de ting, der gør dig, din virksomhed eller produkt unik. Det er vigtigt at forstå at dine usp’er er dine unikke salgsargumenter. Derfor skal du bruge dem i din kommunikation, og de skal med i dine annoncer. 

Har du ikke helt styr på dine usp’er, så er en grundfortælling måske noget for dig.

Det handler om at være personlig
Når du har fundet dine egne unikaer, skal du finde kundernes. Forståelse for din målgruppe er vejen til guld, for det er sådan du finder ud af, hvad det er, din målgruppe vil have. Du skal give dem det, de vil have, før de giver dig det du vil have. I al kommunikation i dag handler det om at være personlig. Du skal sætte kunden i centrum og levere indhold, der er relevant for hende. I en hverdag, hvor markedsføring bevæger sig fra push til pull, skal du gøre dig fortjent til din målgruppes tid.

Det handler om at være der
Det handler naturligvis også om hvor du, eller rettere din annonce, skal være rent kanalmæssigt. Og heldigvis er der et helt enkelt og klart svar på det: Du skal være der, hvor din målgruppe er. Der er ingen vej udenom: kend og forstå din målgruppe og medievaner, så du kan ramme dem, der hvor de er. De opsøger dig ikke selv.

Vil du have annoncer der giver værdi, så følg rådene i denne artikel, eller kontakt Kragelund Kommunikation der har et team klar til at lave din næste super annonce.

Se annoncen, der slog alle rekorder

Følg os

Adresse

Kragelund Kommunikation A/S
Østergade 4, 3. Sal
8000 Aarhus C
Tlf: +45 8788 2030
E-mail:

Vi er medlem af

IPRN Kragelund KommunikationPublic relation branchen Kragelund Kommunikation
Erhverv Aarhus Kragelund KommunikationDansk Erhverv Kragelund Kommunikation